Sider

mandag den 16. januar 2012

Knap og nap et armbånd


Jeg har en kommode, som rummer lidt af hvert. Desværre kan jeg ikke beskrive indholdet bedre. Af en eller anden grund ender rigtig mange af mine projekter nede i kommodens anonyme mørke.
Ikke fordi der er noget galt med projekterne, heller ikke nødvendigvis fordi de ikke er blevet færdige. De ender der bare. 

Og egentlig er jeg ikke særlig produktorienteret. Næh, for mig handler det om processen. At lave ting. At lege og planlægge og eksperimentere. Det må meget gerne ende med at blive et færdigt produkt eller en ting. Det er tilfredsstillende. "Se, den har jeg lavet", siger jeg så til mig selv. Og bliver glad fordi jeg kan og kunne og ville og vil.

Jeg faldt for et par år siden over en hel kasse knapper på et loppemarked. Skønne, skæve og specielle GAMLE knapper. De kom med hjem. Men jeg vidste ikke hvad jeg skulle bruge dem til. Så i begyndelsen var kassen med knapperne i kommoden.
En dag da jeg sad med noget bukseelastik, tænkte jeg, at jeg kunne sy nogle af knapperne på det. I vild forvirring og forskellige størrelser. At det kunne blive til armbånd.

Så det gjorde jeg. Jeg syede knapper på bukseelastik og lavede armbånd. Jeg lavede mange, - og jeg solgte de fleste af dem. Undtagen et par stykker. De endte i kommoden.

Jeg fandt dem i dag... Det er godt at se dem igen.

Ingen kommentarer: