Sider

fredag den 13. januar 2012

Årets første nisse?


Jeg elsker julen. - Men jeg har ikke nisseabstinenser allerede.
Da de første mange juledage var overstået bar vi julen ud. Huset blev tømt for pynt og træet tog turen ud over altanen og ned på græsset. Og så spiste vi de allersidste guf rester og fyldte huset med hyancinter og tulipaner og blev helt klar til foråret...

For lidt siden stod jeg i køkkenet og ventede på kaffevandet. Jeg stod og blev enig med mig selv om, at knofedtet skulle afløse julefedtet på køkkenhylderne. - Og så var det jeg så dem,  mine salt -og pebernisser.

Først var jeg lidt ærgerlig over jeg ikke havde fået "nakket" dem sammen med resten af julerierne. Men så kom jeg til at smile, - de ser jo så glade ud.

Nu skal de have lov til at blive stående - OG til at blive brugt - helt frem til påske...

Ingen kommentarer: