Sider

mandag den 9. januar 2012

2012 - første nyindkøbte strikkeprojekt


Det var jo egentlig ikke meningen at jeg ligefrem skulle motionere "kortet", da jeg søgte inspiration hos "Uldstedet". Men måske blev jeg bare grebet af det sæsonprægede motionshysteri, der missioneres så heftigt for lige efter d. 1. januar ved hvert årsskifte? - I hvert fald havde jeg en pose garn i hånden, da jeg gik ud af forretningen og satte mig på cyklen i regnvejr.
Det var jo egentlig heller ikke fordi, det var verdens mest interessante strikketøj, jeg havde nedlagt under inspirationsjagten. Til gengæld er jeg jo heller ikke ligefrem religiøs hverken i forhold til masker, fibre, pinde teknikker eller designer. Et godt strikketøj kan f.eks. være et, der passer perfekt til tv-kiggeri. - Og det gælder absolut årets dugfriske projekt.

Der skal strikkes rundt og rundt på p 4 i glat. 2 pinde kid mohair, 2 p opal. Det hele krydres med ind eller udtagninger, raglan og så stopper udfordringerne med en færdig trøje.

Og så er der billede af en antikvitet: Krydsspoleapparatet købte jeg i 1983. Det nøgler stadig godt, - men det er blevet lidt vakkelvorent. Det er helt uundværligt, og et fantastisk godt køb.
- Jeg har nogle gange vågent mareridt - for hvor pokker kan man købe et nyt - når det antikkefør eller siden står af?



Ingen kommentarer: