Sider

søndag den 7. oktober 2012

Tyst, tavs & travl - jeg løb tør for fus...

Allerførst - TAK til jer, der har kigget forbi i løbet af den sidste måned. Mit hamsterhjul har snurret så hurtigt, at jeg ikke har kunnet følge med. Desværre. Derfor har jeg ikke opdateret 2800-dk. Og jeg kan selv se, at der muligvis nok kommer flere tyste, tavse og travle perioder i den nærmeste fremtid. Forhåbentlig får jeg bugt med dem og finder nogle minutter til at cruise forbi her og skrive en hilsen til verden.

Allermest håber jeg, at I stadig vil gide kigge forbi - gerne en gang imellem...

Et er ikke at opdatere, noget andet er at sidde med hænderne i skødet. - Det sidste har jeg IKKE gjort, for så var jeg for alvor blevet vanvittig af at optræde som god, gusten og grinagtig hamster. Uden husflid, håndarbejde og hygge mister jeg helt overblikket og glemmer at trække vejret ordentligt.

Håndarbejde er mentalhygiejne.

Godt nok er det ikke de store bedrifter, jeg har begået, men overskuelige projekter af en vis nyttighed.
Nu går jeg i gang med en opremsning, som vil resultere i en lige så lang række billeder.
Med andre ord, - en lang tavs uopdateret periode resulterer i billedspam i hvert sit indlæg. Her kommer det første:



Sommerferietæppet gav et stort overskud af bomuldsgarn, som skulle bruges. Fordi grydelapper er hurtige at lave, kastede jeg mig over en produktion.

Grydelapperne er hæklet i halve stangmasker i dobbeltgarn. Jeg har stukket nålen i den bagerste lænke for at få lidt struktur. Kanterne er i "enkelt" garn og hæklet i fastmasker.

Ingen kommentarer: