Sider

mandag den 2. juli 2012

Foråret var en basilikummorder

Puha, - foråret er slut og det er højsommer. Ikke høj sommer, - for sommeren i år ligger lavt på min sommerhitliste. Fremover vil jeg huske sommeren 2012 for at være den mindst sommeragtige. Tror jeg.

Indtil videre har 4 basilikum'mer mistet livet pga vind og kulde. Nu står min lille urtehavealtankasse og savner selskab af basilikum. Og det gør jeg også!



Jeg vil huske min forårsaltankasse dryppende af vand. En overgang overvejede jeg at anskaffe både guldfisk og åkander.


Nu skal en smule regn og kulde og morderiske tendenser overfor følsomt basilikum ikke tappe mig for hverken mod eller optimisme. Så jeg har selvfølgelig købt mig en jordbærplante. Og hvis jeg er heldig, kan det være at der bliver 1 bær til min datter.



Og så har jeg sat min yndlingsurtepotte på bordet. Den er lavet af tallerkener købt på loppemarked, som er smadret med hammer, hvorefter skårene er limet på - og så er der fuget...


Ingen kommentarer: