Sider

søndag den 19. februar 2012

Søndag, salte citroner, creme caramel og lange Karla

Så kom weekend'en. Godt den ikke er helt forbi.
Lørdagaften tog Karla og jeg nogle omgange i selskab med min søde datter og Voice. - Det er utroligt hvor meget man går op i den slags konkurrencer når man er på vej til 9 år. Tror ikke mange andre engagerer sig lige så meget - med mindre man selv er enten deltager eller familie eller nærstående...

Det er stadig OK med Karlakjolen. Indrømmet, det er også kedeligt. Men jeg har sagt til mig selv at vi bare skal rotere fredsommeligt i retstrikning, så ender kjolen med at have den ønskede længde.


I dag fik jeg lyst til at lege i køkkenet. Så jeg fik rigget an til saltsyltede citroner. De står nu og hygger på en skabshylde i ly for lyset. De er mine lysskyaffærer. Og smager skønt, og bruges som "krydderi".

Min lækkersult resulterede i en omgang creme caramel. Heldigvis havde jeg vanillestænger på lager. Lige nu bager caramelbomber i vandbad. Om lidt skal den ud af ovnen, og så skal den stå på køl i 24 timer. - Så lækkersulten er dødsdømt. Eller rettere sagt, den skal tilfredsstilles med frugt i mundrette størrelser. Og bidderne skal være afkølede.


Om lidt skal vi have fat i noget frisk luft, den er der heldigvis en masse af. Og den er gratis. Måske vi støder på nogle sprøde og nye tulipaner, - for vores er brugt og nydt god og grundigt.


6 kommentarer:

marion sagde ...

Hvor bliver din karla altså bare lækker :-)
Ja det nederste stykke er ligesom ikke det mest ophidsende at strikke må man sige, men nemt tvstrik :-)

Dorthe sagde ...

- Tak :-) Og du har helt ret, der ER noget rigtig fint ved tvstrik. Og her er det perfekte match mellem strik og mit temperament.

laj [tulipan-hygge] sagde ...

rigtig flot kjole

Lykke sagde ...

Hvor er det en fed udgave af Karla du har gang i - dejlige farver og skønne kranier (hvis man kan kalde kranier der?)

Hanne Rimmen sagde ...

Den kjole er jo vildt cool...
hold ud !!!
Jeg glæder mig til at se det færdige resultat, men kender selvfølgelig godt fasen hvor hjernen skal kobles fra og fingerne bare skal arbejde ;o))

Dorthe sagde ...

- Tusind tak for kommentarer;-)
Jeg har været alt for ophængt til at lege her på bloggen, så jeg er helt flov over, at forblive tavs så længe...

- Måske foråret bringer mere fritid. Det HÅBER jeg i hvert fald;-)