Sider

tirsdag den 22. november 2011

Gråvejr i Nordjylland...

Jeg blev færdig med "den romatiske cirkeltrøje" fra "Mere feminin Strik".
- Den blev god.
Jeg strikkede den lidt længere end opskriften foreskriver. Havde på fornemmelsen, at jeg ville blive glad for at kunne løfte armene op over hovedet uden at skulle blotte for meget maveskind... Og det var en fin ide. Efter aflukninger til "ærmer" fortsatte jeg 6-7 cm i glat inden jeg skiftede til rib.

Det mest irriterende ved at lukke af, når jeg strikker trøjer "oppe-fra-og-ned" er, at jeg synes kanten bliver så pokkers uelastisk. Det problem fik jeg også løst. Jeg googlede "elastisk aflukning" og endte på youtube, hvor Geilsk har været så venlig (TAK) at oploade instruktionsfilm til en virkelig nem og elastisk aflukning.
- Den er hermed anbefalet - se den her!

Og hvor er så billedet af min "romantiske cirkel trøje"? Faktisk går trøjen lige nu rundt langt oppe i det nordjyske. Den er på et par ugers ferie. - Når den kommer hjem til mig igen, skynder jeg mig at knipse den...


Til gengæld kommer her et billede af mit sjal strikket af rester og STÆRKT inspireret af  lige netop det samme sjal, som florerer i strikkeblogland...
Jeg har strikket mit i samarkand fra Holst Garn og i en tynd alpakka fra Isager. Begge garner var til overs fra andre projekter.
Mønsteret er 4 p ret, 2 p glat på p 4,5. To garner på retpinden, Samarkand på glatpindene. - Der går forholdsvis mere garn til retstrik end til glatstrik og jeg var lidt i tvivl om hvorvidt, jeg havde garn nok. Da sjalet havde en ok størrelse slap alpakkaen op, - men det var nok til kant i samarkand (jeg elsker det garn!)

Ingen kommentarer: